Oma lukuvuosioppiminen

Lukuvuosioppiminen


Omasta mielestäni tämä lukuvuosi on ollut erittäin mielenkiintoinen. Olen oppinut todella paljon eri aineista ja kehittynyt hurjasti. Lukuvuosi on ollut opettavainen ja olen myös saanut hurjasti lisää ystäviä. Odotukseni tälle lukuvuodelle olivat siltikin hieman erilaiset sillä työtä on ollut todella paljon. Koulussa on ollut tietysti rennompia hetkiä, mutta suurimmaksi osaksi työtä on riittänyt eikä siitä ole ollut puutetta. Raporttien ja esityksien tekoa on ollut hurjasti, mutta kiva kun on ollut etäpäiviäkin! Minusta on ollut myös kiva, että ryhmätöitä on ollut paljon ja, että näiden kautta on päässyt tutustumaan uusiin opiskelijoihin.  

   Tällä lukuvuodella olen kehittynyt paljon englannin, ruotsin ja saksan kielessä ja oppinut muun muassa kirjoittamaan parempia raportteja. Erilaiset ryhmätyöt vaihto-oppilaiden kanssa ja englannin puhuminen tunneilla ovat varmasti edesauttaneet oppimistani. Tehtäviä tehdessäni olen huomannut, että jotkut tehtävistä ovat saattaneet vaikuttaa paljon vaikeammilta mitä ne ovat loppujen lopuksi olleet.

 Lukuvuoden aikana olen oppinut myös paljon itsestäni ja on ollut hienoa nähdä miten huonosta luetunymmärtämisestäni huolimatta olen jaksanut tehdä parhaani ja puskea eteenpäin jokaisessa kouluprojektissa. Uskon, että ryhmätöiden myötä vuorovaikutustaitoni ovat kehittyneet ja minusta on tullut parempi ryhmänjäsen. 

Uskon myös, että olen saavuttanut oppimistavoitteeni ja ehkä jopa ylittänyt itseni näiden suhteen. Minusta on tullut paljon aktiivisempi ja itsenäisempi opiskelija ja olen kehittynyt erityisesti kielien puhumisessa niin kuin äskeisessä tekstissä mainitsinkin. 

Uskon, että koulusta opittuja asioita pystyn varmasti hyödyntämään tulevissa työpaikoissa. Olen saanut paljon hyviä näkökulmia yritystoimintaan ja myyntityöhön. Koin etenkin reading circle- tunneilla käydyt aiheet erittäin opettavaisiksi. Juridiikka on ollut minulle ihan uutta, mutta se on myös ollut todella mielenkiintoista ja olen oppinut kurssilta paljon uusia asioita, etenkin ihmisten oikeuksista. On ollut ilo myös oppia matkailusta paljon lisää.

 Kompetenssit joissa olen kehittynyt ovat henkilökohtaisessa kasvussa ehdottomasti aika- ja stressinhallinta, globaali ja strateginen ajattelutapa sekä muiden kuunteleminen/ymmärtäminen. Uskon, että ostonhallinnan ja asiakaskäyttäytymisen ymmärtämisessä minulla voisi olla vielä kehitettävää joita voin jatkossa harjoittaa esim. työpaikoilla ja mahdollisissa koulun tapahtumissa. Olen kuitenkin omasta mielestäni kehittänyt paljon henkilökohtaisia kasvutaitojani jos mietitään sitä mistä lähdimme vuoden alussa.


Odotan innolla seuraavaa lukukautta ja siihen liittyviä uusia kursseja.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Next travel Finland

Volunteering at Travel Fair