Next travel Finland


Next travel Finland - Katariina Almakari

Kaikista tähän mennessä kuuntelemistani luennoista, Katariina Almakarin "Next travel Finland" -luento oli mielestäni mielenkiintoisin. Vaikka luento pidettiin virtuaalisesti web- kameran kautta, se ei haitannut minua ollenkaan ja sain paljon irti kaikista luennolla käydyistä aihealueista. Tämä oli ensimmäinen virtuaaliluentoni.



Luento alkoi Katariina Almakarin esittelyllä, jossa hän myös kertoi hänen aikaisemmasta opiskelu- ja työtaustoistaan. Hän kertoi työskennelleensä koko ikänsä matkailualalla muun muassa oppaana sekä matkatoimistossa. Häntä on myös koko ikänsä kiinnostanut Suomen matkailu ja on tällä hetkellä töissä Next travel Ltd:n matkatoimistossa Helsingissä. Mielestäni tämä oli todella mielenkiintoinen alku luennolle.

 Esityksessä hänen ensisijainen ajatuksensa oli kertoa omasta työstään ja siihen liittyvistä seikoista. Hän tekee siis työkseen räätälöityjä ryhmämatkoja Next Travelilla. Heidän asiakkaansa koostuu matkatoimistoista, jotka taas koostuvat enimmäkseen liikematkustajista. Asiakkaihin kuuluu myös risteilymatkailijat, joille tarjotaan eniten kiertoajelu- ja retkeilyohjelmia, bussikuljetuspalveluita, erilaisia VIP- matkoja ja niin sanottuja "käännöspalveluja". Heille on tärkeää palvella asiakasryhmiä aina henkilökohtaisesti ja työskennellä vastuullisesti/kestävällä tavalla. Hän kertoo, että työssä täytyy olla luova ja että on hyvin tärkeää vastata jokaiseen asiakkaan tarpeeseen niin nopeasti kuin vain mahdollista. Yhtenä markkinointikeinona he haluavat käydä mahdollisimman paljon paikan päällä esimerkiksi messuilla.

Yksi mielenkiintoisin aihe, josta Katariina kertoi oli asiakasryhmät. Hän kertoi heillä olevan vahva suhde norjalaisten matkatoimistojen, mutta myös ruotsalaisten ja tanskalaisten matkanjärjestäjien kanssa. He markkinoivat Mielestäni oli todella mielenkiintoista kun Katariina kertoi omista kokemuksistaan ja esimerkiksi siitä miten hän on kokenut eri kansallisuuksien käyttäytymisen asiakastilanteissa. He myös pyrkivät saamaan enemmän ryhmiä Ranskasta, Saksasta ja Espanjasta. 

Heidän missionsa on siis ylittää asiakkaiden odotukset tarjoamalla asiakkaillemme korkealaatuista palvelua, positiivisia kokemuksia ja upeita muistoja. Visiona he ovat keskittyneet parantamaan asiakastyytyväisyyttä, vahvistamaan sitoutumista kestävään matkailuun ja laajentamaan palvelukykyä. He pyrkivät tulemaan tunnetuksi suositusta DMC:stä erikoistuneille ja innovatiivisille MICE risteilyohjelmille ja retkille Suomessa. Kaiken kaikkiaan luento oli mielestäni erittäin mielenkiintoinen ja siinä puhuttiin ajankohtaisista ja itselleni mielenkiintoisista aiheista. Luennon lopussa hän vielä kiitti kaikkia kuuntelijoita jolloin sai myös esittää mahdollisia kysymyksiä hänelle. Luennosta jäi minulle todella hyvä fiilis ja se laittoi minut miettimään paljon matkailuun liittyviä seikkoja.

















Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Volunteering at Travel Fair